Flisia in wonderland

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Flisia - 7 augusti 2010 20:09

 


Hallooh!

Det är helt sjukt vad som finns, och helt underbart! Jag gick precis in på en annan blogg. Där upptäckte jag att det finns ett konvent i Stockholm som håller på mellan den 13:e och 15:e Augusti. Konventet handlar helt om den japanska kulturen! De har maidcafeér, manga, shopping och mycket mycket mer. Konventet heter MeuwCon och hålls varje år. Sök på MeuwCon på google föratt få veta mer om biljettpriser och aktiviteter. Jag kan ju abslolut inte åka dit i år, men kanske nästa. Då ska jag vara tidigt ute.


Puss // F

Av Flisia - 7 augusti 2010 19:04

 


Konichiwa!

Bilden har inget med texten att göra, jag tyckte bara att den var så himla söt! Ikväll gjorde vi pizza till middag. Jag tänkte ge lite tips vad man kan ha på pizzan föratt göra den godare och gladare!


Tips 1: Pepparkaksformar

Tag skink-och salamiskivor och några pepparkaksformar, av den mindre sorten. Tryck ut hjärtan, eller vad du nu har, i skinkar och salami. Små hjärtan, stjärnor och halvmånar gör helt klart pizzan gladare!


Tips 2: Vegitarisk

God betyder ju både gott för smaklökarna och gott som i en god gärning. Varför inte kombinera de två, för djurens skull, och den goda smaken! Tag alla grönsaker som du tycker om: Tomat, zuchini, rödlök, paprika m.m Toppa med skivor av mozarella och lite pesto! Supergott!


Puss // F

Av Flisia - 7 augusti 2010 10:04

 


Konichiwa!

Imorgon bär det av till Stockholm! Där ska vi gå på gröna lund och göra massa skoj! Sedan, på Tisdag åker vi till Bulgarien. Det kommer bli så härligt att sola, bada och bara koppla av.  På bilden ser du min väska som jag har packat full i grejer inför resan. Jag vet att vi kommer ha kul. Jag lovar att ta massa fina bilder på kusinerna, maten, och Bulgarien. Jag vet inte vad det är men det verkar som att Bulgarien inte är så känd för sin mat. Man hör ju aldrig om Bulgarisk mat på TV. När vi var på Restaurang Örnen i stan tror jag att vi åt ngn sorts Bulgarisk ost. Men det var ju ganska längesedan. Nu ska jag städa mitt rum. Det måste ju vara fint när man inte ska sova där på en hel vecka!


Puss // F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards