Flisia in wonderland

Äntligen hemma!

Av Flisia - 17 augusti 2010 20:21

Heii

Nu är jag äntligen hemma igen efter ca tio dagars slappande. Här ovan ser du min väska, färdigtpackad inför resan.

Här är utsikten från det första hotellet i Stockholm. Vi bodde på tre hotell varav två var i Stockholm. Detta hotell låg på Stureplan. Nästa hotell låg bara fem minuter från Arlanda.

Det var såååå varmt och skönt när vi kom fram till Burgas airport! När vi pratat med Apollo fick vi reda på att hotellet som vi skulle bo på var överbokat. Så vi blev förflyttade till ett annat bättre hotell. Det nya hotellet hette hotell Mirage. Nu fick vi dessutom frukost! Hotellet hade hiss ända ner till stranden. Jag och Victoria sov i varsitt rum med varsin AC och varsin king sice bed. Jag har aldrig bott så lyxigt!

På stranden fanns det solstolar och parrasoll att hyra. Vattnet var ca 25 grader varmt och fullt av fiskar, musslor och små små eremitkräftor. Näst sista dagen hittade jag en lila krabba. Vid stranden fanns det olika restauranger. Till lunch åt vi antingen "snabbmat" som bestod av kyckling, pizza och pommes frites eller pannkaka som man kunde köpa uppe på strandepromenaden.

Tre av kvällarna åt vi i gamla Nessebar. Nessebar är uppdelat i två delar, gamla och nya Nessebar. Gamla Nessebar påminner lite om gamla stan i Stockholm. Där finns många små resturanger och shopping.

Pengarna i Bulgarien heter leva. En leva är värd fem kronor.

När veckan var slut var det dags att åka hem. Vi klev upp 03.00, Bulgarisk tid, och gav oss iväg mot Burgas airport. Efter en lång väntan fick vi äntligen åka hem till Stockholm och Svergie. Väl framme i Stockholm tog vi Arlanda express och åke till Gamla stan. Där strosade vi runt lite grann och åt glass på Ben&Jerry´s. Jag tog en kula chunky monkey och en kula strawberry cheesecake i en frostad strut.

Puss // F

P.S jag är sååååå himla trött! D.S

Maria

17 augusti 2010 21:22

Jag är också jättetrött, men sååå kul vi haft!! :)