Flisia in wonderland

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Flisia - 5 november 2010 08:57

 Medans jag var hos mamma tog jag reda på några fraser på Japanska. När du fått höra dem är det bara att börja öva, det gör iallafall jag. För när jag gått ut nian har jag och mamma skakat hand på att vi ska åka till Tokyo, precis som söta Foki. Så här kmr de, enjoy!


Watachi wa chotto nihongo de hanashimasu.

(Jag kan lite Japanska)


O-namae wa?

(Vad heter du?)


O-genki desu ka?

(Må du bra?)


Arigatoo gozaimasu genki desu.

(Tack, jag mår bra)


Watachi wa Felicia desu.

(Jag heter Felicia.)


U:et i desu uttalas inte. Desu uttalas nästan [däes]. Watachi wa betyder "Jag är", samma ordföljd som i svenskan.  Nu ska jag surfa vidare. Jag är hemma ensammen hos pappa men Maria, Ellen och Grace kmr vid  två-tretiden. Imorgon ska vi göra sushi med Louise, Jenny och Veroncia, det ska bli jättekul! Pappa har köpt musslor, lax, crabsticks, gurka och avokado. Jag fick räkor av mamma.


Puss //F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards