Flisia in wonderland

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Flisia - 9 december 2010 20:14

Konnichiwa!


Jag sålde min gris Butterbabie till pappa. Han skulle ge den till en kvinna från Irland som var på besök på hans jobb. Hon skulle ge den till sin dotter som är 18-19 månader gammal. Ellen har redan testat den så jag vet säkert att den är lekvänligt. Igår började jag virka på något nytt och eftersom Linnea (i min klass) inte tkr om när jag gör långa armar och ben provade jag att göra en med kortare sådana. Det blev en liten figur som heter Himitsu babydoll! Himitsu betyder hemlighet på japanska. Först tänkte jag att hon skulle få en liten kimono istället för en helt vanlig klänning. Men svårighetsgraden var för hög så jag blev tvungen att vänta med det. Jag tänker ta sjöjungfrumönsret, lägga till ben och virka en kimono till. Men det får jag fundera vidare på, för att det ska bli riktigt bra. Nu ska jag lägga upp lite bilder på halvklara Himitsu innan jag loggar in på fejjan.


   


Puss // F

Av Flisia - 9 december 2010 17:02

 


Kawaii doll på spela.se är ett gulligt spel där du kan skapa din egna söta figur. Med få alternativ blir din docka  inte lika personlig som tex  elouai. Men whatever. Visst blir det sött? Jag älskar dressup-games som är välgjorda, helst med mycket personligt. Idag gjorde jag klart min sagobild som ska vara framsida till sagohäftet. Det blev såå fint, och jag är såå nöjd! Nu ska jag bara skriva ut den och sätta den på sagohäftens framsida. Jag fick btw 130 poäng på sagoarbetet! Men det kmr mer. Jag hade inte gjort klart en uppgift så det blir säker 10-15 poäng till om man har tur. Nu ska jag gå och göra all den där läxan och sedan hoppas man ju allt få lite mat i magen!


Puss // F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards