Flisia in wonderland

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Flisia - 19 december 2010 16:19

Konnichiwa!


Idag har jag mest suttit vid datorn och kollat på figma och nandoroid. Som ni ser har jag skrivit ganska många inlägg om ämnet. De sötatse är nog Mikuru Fighting Wairess, och Luka Megurine från Vocaloid. De är så söta och jag kan inte vänta till nästa jul då jag kan önska mig mer samlarfigurer/prylar etc. från mitt älskade Japan<33 luv ya 4-ever bejjb. Snart kmr pappa och Maria hem med Marias bror och hans fru. Vi ska äta lax och nudlar på japanskt vis och bara ha trevlig. Det här blir mitt sista inlägg för idag så det blir även ett tillfälle att säga godnatt. Så godnatt du som läser detta! Hoppas att du får ha kul ikväll och sedan sova och drömma im figmas, cosplay eller bara Japan i största allmänhet. Eller tjaah, vad du nu vill drömma om...


Puss // F

Av Flisia - 19 december 2010 12:42

 

Konnichiwa


Se vilken skönhet! Denna docka är en figma, från Max Factory. Hon är 13,5 cm hög och helt underbar. Dockan heter "Figma Mikuru Asahina Fighting Waitress Ver.". Nästa år ska hon vara högst upp på min önskelista. Egentligen så ska jag önska mig henne redan till när jag fyller år. Jag misstänker att jag kmr få en sonny angel av Maria. Jag ska helt klart börja samla på dem om jag misstänker rätt. Dessa är också ett bra samlarobjekt. Men frakten är ju dyr från Japan och USA. De är ju  inte som att bara handla på nätet i Svergie. Men jag tkr att www.hjl.com verkar som en pålitlig sida, ialf. Mikuru Fighting Waitress finns också som nendoroid. Se nedan.


 


Nendoroid är ofta en liten version av de stora anime-dockorna. Nendoroiderna är så söta med sina stora huvuden och korta, knubbiga kroppar. Visst är båda de här dockorna bara för kawaii? Om jg får figman, tänker jag önska mig denna sedan. Nendos har också utbytbara huvuden och häner, men inga gångärn som figma, de är därför mindre rörliga. Gå in på www.hjl.com och hitta din favorit nu!


Puss // F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards