Flisia in wonderland

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Flisia - 22 december 2010 20:59

 


Det du behöver för att göra det här mumsiga julgodiset är: ljus choklad, mörk choklad, mandelmassa, skållade mandlar, kockos och ischoklad-formar. Vigjorde julgodis förut ikväll och då hittade vi på lite. Förutom bergstobbar gjorde vi wienernougat, den blir säkert supermumsig! Nu ska jag berätta hur man gör dessa bergstoppar.


1, Ta mandlar och täck dem med ett tunnt lager mandelmassa.

2, Ställ mandlarna i formar.

3, Smält ljus och mörk choklad tillsammans.

4, Häll försiktigt chokladblandningen över mandlarna så att de täcks.

5, Toppa med kockos, sätt i frysen på tex en bricka.


Det är ju lite sent att ge tips på julbak nu, men om du sparar det ka du ju andvända detta recept nästa år. Jag tkr det ska bli jättegott ialf. Btw, rekordet på fejjan är redan uppe i typ 311, så det går framåt!


Puss // F

Av Flisia - 22 december 2010 15:19

BeenerKeeKee lipsynkar till Justin Bibers Baby. Vad tkr ni, är han inte lite sööt ialf?


Av Flisia - 22 december 2010 07:48

 


Vill du göra ett riktigt fint julkort till jul, alla hjärtans dag eller födelsedagen? Här är ett enkelt recept på ett fint kort som du kan ge till väner och familj. Jag har valt bilden på berget Fuji, Japans högsta berg.

Det här behöver du: Sax, limmstift, papper, färgskrivare, blyertspenna, laminatmaskin.


1, Skriv ut ett mönstrat ark från origamiclub.com och klipp ut.

2, Öppna ett nytt dokument i word och skriv din julhälsning, inte för stort.

3, Rita av det mönstrade arket så att texten passar på baksidan. Klipp ut.

4, Ta ett blankt papper och rita även av på det, klipp ut.

5, Limma för på det blanka arket på det mönstrade och till sist det med text ovanpå det, se till så att du inte limmar upp och ned.

6, Plasta in kortet med laminatmaskinen.



Jag har blivit sjuk! Det här är inte bra. Tänk om jag inte blir frisk till julafton. Då kmr jag att smitta A-barna, och de är ju sjuka så ofta. Om en i deras favilj blir förkyld, blir snart alla det. Jaja, vi får se vad som händer. Idag ska jag bara vara hemma och försöka bli frisk. Victoria kmr hem efter sin skolavslutning och då ska vi packa våra väskor!

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards