Flisia in wonderland

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Att göra:

Av Flisia - 2 januari 2011 17:45

 


Jag älskar ju Japansk kultur, inte sant? Jag vill åka till Japan av hela mitt hjärta, det är enligt Foki, helt underbart där! Så fruktansvärt mkt shopping så att man kan drunkna. För att kunna hinna med allt som är värt att göra där måste jag ju såklart veta vad som finns. De är ett sjukt mångkulturerat land (är mångkulturerat ett ord?). Det finns allt från decora, lolita, harajuku, ganguro m.m till helt vanliga tjejer. Allt mode i Japan är underbart. Och de flesta uppfinningar kmr ju typ från Japan. Japan är helt enkrlt världens bästa land, om man tittar på kulturen ialf. 2012 vill ag åka till Meuw con med mamma. Så att jag kan få veta mer om Japan, för jag älskar det verkligen! Nu till saken. Om du råkar trilla in här och också är ett riktigt fan av Japan, skriv en kommentar. du kanske har ngt rolig fakta att dela med dig av.


Jag läste föresten en blogg för några minuter sedan. Det var en tjej som skrev och först verkade hon vara lika galen som jag, men sedan började hon klaga på ganguro-stilen (googla ganguro). När hon skulle berätta om manga-böcker skrev hon: "en sån där bok som man läser bakifrån". Man blir ju frustrerad! Jaja, nu ska jag kolla vad som egentligen händer på meuw con 2012. Vi kanske far till yasuragi då också, det är ett japanskt spa utanför Stockholm.


Puss // F

 
 
Becca

Becca

2 januari 2011 18:23

JAPAN ÄR LIVETS LAND! haha
Älskar Japan mer än NÅT annat land, seriöst, DIPLOM SKA DOM HA, JAPANERNA!!!
Lyssnar du på japansk musik också? hehehehe bässsst.

Jag var i Japan sommaren 2009. Helt sjuuuukt vackert!! Meningen du skrev "om jag ska hinna göra allt så måste jag veta vad som finns", är tyvärr inte korrekt! DET GÅR INTE ATT HINNA ALLT OAVSETT O_______O'
hahahaa....
alltså... Shibuya 109 är ju ett måste, Takeshita Dori är också ett måste (där har dom en Sex Pot Shop... om du lyssnar på an cafe xD). Yoyogi-parker måååste du gå igenom. Träden låter som ormar där, dom bara syssar haha.
VARNING för mcDonalds däremot. Om du är ickerökare så måste du kolla ASNOGA efter rökfritt rummet, hahhaha. När jag var där så såg vi inte trappan, och inte ens är en meter bred, gömd i ett hörn BAKOM där man slänger brickorna osv. och i det stora rummet sitter alla och röker, skriker och vräker i sig sin mat, hahah.
Åh, och deras köttfärsås är onormalt groteskt stark, smaka inte den! HAHAH.
ööh... jjja. har du nån fråga så är det bara att ställa den i en komentar på min blogg ;)

http://crunchyspin.blogg.se

Flisia

3 januari 2011 19:38

Asså du måste ju få medalj för din 7-kt långa komentar, jag måste besöka din blogg genast!^^

 
Ingen bild

ebba

3 januari 2011 14:13

Visste du om att en av mina kompisar har vart i japan förra året? Om du åker då paxar jag en resväska! (=

Flisia

3 januari 2011 19:35

Fasst jag vill ju bara åka dit :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Flisia - 22 september 2012 08:19

Jag skäms en aning  för att jag inte har uppdaterat så ofta som jag borde. Men nu fick jag äntligen tid att skriva och då tar jag chansen!   Just nu är jag hos Karin och lars, Marias förldrar. Marias syster och bror med familjer är också här. V...

Av Flisia - 21 augusti 2012 19:54


Kollade på Jwowws blogg och hittade detta! Sååå gölligt! ;*       Du hittar fler här: http://jwoww.com/blog/post/jwoww-bella-farley-doggie-style-funny-underwater-pet-photos ...

;)

Av Flisia - 20 augusti 2012 09:38

Som många säkert har sett har bilderna på bloggen sett lite konstiga ut. Det beror på den nya appen som tydligen laggar väldigt mycket.. Inte kul!   Jag har kanske inte skrivit särskilt mycket under sommaren, men det beror på att jag helt ene...

Av Flisia - 13 juli 2012 10:16

HAAAHA, VISST ÄR VI SNYGGAH?? Ända sedan igår har jag bloggat i mobilen. Den nya appen fungerar utmärkt! Äntligen kan jag blogga när jag är på resande fot. Nu sitter hela familjen på färjan på väg mot Universeum. Jag ångrar nu att jag tog shorts, för...

Av Flisia - 13 juli 2012 00:18

Det har varit en supernajs dag på liseberg idag. Nu ska jag duscha och sedan hoppa i säng. Imorgon blir det universeum.. :] Puss // F...

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards