Flisia in wonderland

Alla inlägg under juni 2011

Av Flisia - 16 juni 2011 17:02

   


 


     


Shopping före resan, uppifrån, från vänster: Tröja från Gina Tricot, 99 kr. Jumsuit från H&M, present från mamma. Shorts från lindex, typ 349 kr, kommer typ inte ihåg! Bikini, från lindex som mamma har köpt. Skor från race marine, mamma betalar och skor från skohuset (haha), 299 kr.



               


Från vänster: Olivpaste till pappa, t-shirt till Ellen, tvål till Maria och en snäcka till min Ebbabebba<333333 Såklart köpte jag ju saker till mig själv också. Jag kan bara inte hitta åt bilderna just nu, men det är jättefint! Det här var sista inlägget om resan, tack och lov. Mina fingrar typ blöder nu, haha ^^


Puss / F


Mat

Av Flisia - 16 juni 2011 16:50

Maten, som alltid i Grekland, var jättegod. Tsatsiki nästan varje dag, såklart!

Den personliga favoriten var förmodligen chicken gyros på en liten

snabbmatsresaurang på Central Square i Platanias, jättejättegott.


Men ibland träffar man riktiga bovar, därför varnar jag er alla som åker till Chania eller Platanias, eller någonstans på Kreta. De som erbjuder extrapriser är oftast de som luras. På vårt besök i Chania blev vi lurade av en kille som sa att vi skulle få halva priset på all mat, när han egentligen bara menade vissa utvalda rätter. Maten var inte särskilt god heller, och när de sa att vi var tvugna att betala 91 euro (!) då fick det räcka. Sören blev superarg. Och vi gick därifrån efter att ha fått ner priset till 80, iallafall. Så gå inte och ät på någon av restaurangerna i Chania Harbour.


Bilder!


           



Av Flisia - 16 juni 2011 16:40

Jag tycker att bad också räknas till upplevelse på en resa. Vi hade mycket kul på resan, träffade mycket snälla, och elaka, människor. Men det viktigaste är att vi hade riktigt kul när vi var där. Stranden var underbar altså! Strandrestaurangen där MARRRIIAAAHH jobbade var sååå mysig. De spelade alla sommarlåtar så det blev verkligt fin sommarstämning nere på stranden! På tisdagen hade de Grekisk afton som man fick boka in sig på. Det var ättetrevligt, alla utom Julia och Victoria var med och dansade.


Nu, bilder!


         


Om du kollar nära på bilden uppe i mitten ser du en gul fläck på himlen. Det är en fallskärm och i den sitter Julia och Sören. Man hade möjlighet att flyga fallskärm, men mot ett ganska rejält pris. Jag tycker de var modiga som vågade!

Av Flisia - 16 juni 2011 16:24

Hotellet have typ 3 + stjärnor, jag fattade inte riktigt vad mamma menade där, men men. Hotellet var rätt så fint. Iallafall om man ser på poolområdet, närheten till havet och rabatterna utanför. När vi kom till hotellet mitt i natten hade det regnat, så vi hade bokstavligen en sjö på golvet! Rummet var inte anpassat för 6 personer, utan fyra så det var rätt så trångt. Men som tur var fanns det två toaletter! Hotellet var som ett myller av trappor och takpannor. På taket bodde massor av fåglar, duvor och koltrastar, gråsparvar och sådant!

Hotellets namn är Melina Beach ^^


Bilder!


           

Av Flisia - 16 juni 2011 16:13

Nu, innan vi far till Frankrike på söndag, ska jag berätta lite om hur vi hade det på Kreta. Det känns faktiskt lite konstigt att åka på två resor i år, haha ^^

Alla mina kompisar säger att jag är bortskämd som får åka utomlands så mkt.


Jag kommer skriva ett inlägg om varje kategori, t.ex: resa, mat, boende, upplevelse och souvenirer/shopping. Vi börjar väl med själva resan då!


           


Jag älskar att flyga och på både dit och hem resan fick vi godis och en variant på fanta lemon! Det var inte alla i "familjen" som tyckte det var så kul vid landning och start.....men jag tkr bara det är suuperkul, som en bergodal-bana!!!

Det var det om resan!


Av Flisia - 8 juni 2011 20:59

 

Hejhej^^

Hittade ett recept på supersöta ichigo daifuku mochis.

Mochi är en sorts japansk riskaka och när den är fylld med söt bönpasta eller annat sött kallas det daifuku. Receptet som jag hittat är ett recept på daifukus som innehåller bönpasta och hela jordgubbar. Ichigo betyder ju jordgubbe på japanska.


Mochi görs av mochigome (klibbigt ris) och serveras på många olika sätt i olika japanska maträtter. Rå, kokt, stekt, friterad. Tsm med soja, smör, sojamjöl, bönpasta eller andra godsaker. Bönpastan som är i kallas anko och är gjort på azukibönor och socker.


Jag är aspeppad på att få testa receptet med pappa!


www.kokonuggetyumyum.blogspot.com är adressen där jag hittade receptet!


puss // F

Av Flisia - 5 juni 2011 09:07

Innan jag for ritade jag en header till min blogg. Bara nu när jag kommit hem hade mamma tid att hjälpa mig scanna in den! Jag är såååå nöjd med resultatet! Vad tycker ni?


Jag kom hem i förrgår så jag har inte hunnit  lägga upp några bilder från resan. Jag behöver en sladd för det och för tillfället vet jag inte var den är, slarver är jag det! Goda nyheter föresten! Det här datasnillet som skulle fixa min dator har kunnat rädda allt som var sparat! Inga amigurumi-mönster går altså förlorade!

Dax för frukost nu!


Puss / F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards