Flisia in wonderland

Alla inlägg under september 2011

Av Flisia - 26 september 2011 18:49

Weeey! Jag sitter i bilen utanför pappas jobb och bloggar via mobilen för första gången.Man blir så himla glad när tekniken fungerar! Idag har jag varit hemma själv, kollat på tutorials och lite sånt! Nu ska vi fara till övningen!Puss / F

Av Flisia - 25 september 2011 11:22

Igår var vi i Ö-vik och shoppade. Egentligen skulle vi åka till Paradisbadet men Victoria blev lite förkyld. När vi ändå var i Ö-vik passade vi på att hälsa på några släktingar til Ellen. Bl.a hennes farmor, farfar och kusinerna Noah och Viggo.


Nu ska jag visa vad jag har köpt!


     

     


Det finns en butik som säljer Sonny Angel i Ö-vik! Glada grodan heter butiken, den har inte så stort utbud av just Sonny angel men de finns till ett rimligt pris.

Denna lilla isbjörn kostade mig 89 kr. 

Jag köpte oxå ett gult nagellack från Viva la Diva på Åhlens, för 35 kr.


   


När vi åkte och skulle köpa blommor till graven köpte Maria macarons till oss!

Sååååå gott! Doften och smaken för minnena tillbaka till LaFayette och Paris!


Puss / F



Av Flisia - 21 september 2011 20:47

Dessa är mina favvorlåtar, i rätt ordning å allt!

Enjoy!


1, Girl´s Generation - Hoot Hoot

2, Girl´s Generation - Visual Dreams

3, Girl´s Generation - Oh!

 4,Secret - Shy Boy

5, Browneyed Girls - Abracababra

6, T-ara - Like the first time

7, T-ara - Bo peep bo peep

8, T-ara - Why are you being like this

9, Secret - Starlight Moonlight

10, T-ara - Yayaya


Puss / F




Av Flisia - 11 september 2011 14:51

       

Nu har äntligen mina grejjor från Fokiwa och Panduro kommit! Som ni ser på bilden har jag köpt lösnaglar, lösögonfransar och solglasögon, som jag också berättat om tidigare. Fån Panduro har vi beställt små origami-ark 5x5 cm, en ganska stor skrivbok att dekorera med papper och stickers, och ett block med designer-ark från Tilda. Jag har andvänt arken till att dekorera boken :D.

Nu kommer lite fler bilder.


     


Design-arken är mönstrade på båda sidor, det är bra, men det gör det väldigt svårt att välja. Origami-arken har en knottrig pärlemor-yta och är färgade på enbart ena sidan. Jag tänker andvända dem till att vika små tranor som jag ska göra örhängen av sedan. Det kommer bli superfint! Därför är jag nu i behov av lite hobbylack och örhängshängen... ;)


ALLA på Ug tyckte btw att mina nya solglasögon är skitcoola!


     


De här två armbanden gjorde jag idag. De är gjorda av lite skräp som jag hade hemma. T.ex rosetterna är från banden som sitter i nacken på tröjor. Jordgubbarna är av cernitlera. De kommer från ett örhänge som jag har tappat bort kompisen till. Bra att det kom till andvändning!

Jag blev mest nöjd med det vita. Det är riktigt hime lolita


Det rimmade! Så poetiskt....


Puss / F



Av Flisia - 11 september 2011 13:29

Nu tänkte jag förklara i ord och bild hur jag sminkar mig!

Jag ville göra en video, mend det var ingen som ville hjälpa mig att filma.


1, Det viktigaste av allt är att ha ett bra underlag, en bra hudvårdsrutin. Jag andvänder produkter från APOLIVA-serien som finns att köpa på apoteket.


Så, nu till steg 2!


   


2, Nästa steget är foundation. Se till att få jämnt med foundation över hela ansiktet (tillochmed läpparna). Det behövs inte så mkt om du har en bra bas (se steg 1). För mycket foundation kan vara dåligt för din hud. Jag andvänder mig av Maybelline New York Dream Matte mousse foundation i nyansen 021 Nude. Göm dina små skönhetsfel (t.ex. mörka ringar under ögonen) under en bra concealer, min är från Oriflame! Det är också viktigt att du hittar en foundation som passar med din hudtyp. Fet, Normal elr Torr?



 


3, Puder! Jag duttar på mitt puder försiktigt. Jag har hört att både foundation och puder hjälper till att bevara sminket under hela dagen. Jag köpte faktiskt mitt puder igår! Jag andvänder Maybelline New York Affinitone Pressed Powder i nyansen 024 Golden Beige. Pudret kostar btw 99 kr på Åhlens!


 


4, Jag andvänder Maybelline New York Expertwear Blush i nyansen 062 rosewood.

För ett riktigt kawaii look aplicerar jag en lagom mägnd rouge i en cirkel på kindbenen. Jag såg en som gjorde så i en tutorial och tyckte att det var så fint.


 


5, Jag brukar andvända lite olika färger efter humör, men oftast andvänder jag den rosa nyansen och den gyllene. Jag börjar med att aplicera den rosa ögonskuggan över hela ögonlocket. jag låter färgen suddas ut ju närmare ögonbrynet jag kommer. Sedan tar jag gyllene ögonskugga i den inre ögonvrån, ut över öhonlocket och strax under ögats undre fransar. Ljusa färger i inre ögonvrån öppnar upp ögat och får dina ögon att se större ut. Jag andvänder mig av IsaDora Eyeshadow quartet i nyansen 050 Copacabana.


   


6, Jag advänder typ världens billigaste liquid eyeliner! Det är H&M´s egna. Men jag tkr att de funkar hur bra som helst trots att den är under 50-lappen. Jag härmar Foki och andvänder eyelinern på samma sätt som henne. Både över och under ögat. Men jag har dock inte råd att andvända fake-fransar varje dag. Det får jag överlåta till dem med massa pengar på fickan. Jag advänder mig av mascaran  Maybelline New York the One by One volume express mascara.


   


7, Efter det avslutar jag med lite läppglans. Jag köpte nyss ett jättesött gult från Maybelline NY´s nya serie. Vad tycks? Förut andvände jag alltid min rosa Hello Kitty. Nu har jag ett val!


Nu ska jag gå till ICA och handla snabbnudlar till middagen!

Ciao!


Puss / F


Av Flisia - 7 september 2011 18:18

www.cutoutandkeep.net


Jag hittade en superbra hemsida om man vill ha inspration när man ska skapa olika

saker. Det sträcker sig ändå från pärlplattor till make-up tutorials (oh dear make-up tutorial thank u for lightning up my evening!). Jag blir så sugen på att göra pärlplattor som örhängen och halsband!

Hello Kitty eller Toad kanske?


Typ så här:


 


Klicka på bilden för att se detaljer.

De här smyckena är verkligen jättesöta. De påminner mig om några som jag såg med Maria och Victoria i LaFayette. LaFayette var föresten hur fint som helst!

Glastaket i mitten av den gigantiska gallerian är magiskt!


Puss / F


P.S Jag ska försöka lägga upp en bild på LaFayettes fantastiska glastak D.S







Av Flisia - 7 september 2011 17:00

Först och främst vill jag bara usräkta så mycket för att ha skrivit fel dag i förra inlägget. Jag ska INTE klippa mig nu på fredag. Jag ska klippa mig nästa fredag, den 16:e, dagen innan min Japanska kväll. Jag taggar ialf asmkt!


Idag fick vi springa i spöregn, genom skogen, i leran, i shorts.....

JÄTTEKUL! I början av idrottslektionen skulle vi bestämma vad vi skulle göra på idrotten. Enligt våran kära idrottslärare så var det inte ngt spöregn utan ett litet duggregn. Så vi fick jogga i skogen...


Så, lyssna gärna på den här videon innan ni går!



Puss / F


Av Flisia - 6 september 2011 19:07

Jag ska klippa mig på "Studion" på fredag!!

Så jag kollade runt lite på google efter förslag på nya frisyrer.

Jag hittade två bilder på en frisyr som jag verkligen gillar!


 

 


Vad tycker ni? Jag är fortfarande inte helt säker på luggen. Jag skulle helst vilja ha lite mer sne lugg. Men vi får se hur det blir! Jag är bara glad att jag hinner klippa mig tills våran Asiatiska kväll ^^.


Nu ska jag fixa lite musik till kvällen.

Föresten, kolla på den här videon innan du går.



Puss / F


Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards