Flisia in wonderland

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Min make-up :)

Av Flisia - 11 september 2011 13:29

Nu tänkte jag förklara i ord och bild hur jag sminkar mig!

Jag ville göra en video, mend det var ingen som ville hjälpa mig att filma.


1, Det viktigaste av allt är att ha ett bra underlag, en bra hudvårdsrutin. Jag andvänder produkter från APOLIVA-serien som finns att köpa på apoteket.


Så, nu till steg 2!


   


2, Nästa steget är foundation. Se till att få jämnt med foundation över hela ansiktet (tillochmed läpparna). Det behövs inte så mkt om du har en bra bas (se steg 1). För mycket foundation kan vara dåligt för din hud. Jag andvänder mig av Maybelline New York Dream Matte mousse foundation i nyansen 021 Nude. Göm dina små skönhetsfel (t.ex. mörka ringar under ögonen) under en bra concealer, min är från Oriflame! Det är också viktigt att du hittar en foundation som passar med din hudtyp. Fet, Normal elr Torr?



 


3, Puder! Jag duttar på mitt puder försiktigt. Jag har hört att både foundation och puder hjälper till att bevara sminket under hela dagen. Jag köpte faktiskt mitt puder igår! Jag andvänder Maybelline New York Affinitone Pressed Powder i nyansen 024 Golden Beige. Pudret kostar btw 99 kr på Åhlens!


 


4, Jag andvänder Maybelline New York Expertwear Blush i nyansen 062 rosewood.

För ett riktigt kawaii look aplicerar jag en lagom mägnd rouge i en cirkel på kindbenen. Jag såg en som gjorde så i en tutorial och tyckte att det var så fint.


 


5, Jag brukar andvända lite olika färger efter humör, men oftast andvänder jag den rosa nyansen och den gyllene. Jag börjar med att aplicera den rosa ögonskuggan över hela ögonlocket. jag låter färgen suddas ut ju närmare ögonbrynet jag kommer. Sedan tar jag gyllene ögonskugga i den inre ögonvrån, ut över öhonlocket och strax under ögats undre fransar. Ljusa färger i inre ögonvrån öppnar upp ögat och får dina ögon att se större ut. Jag andvänder mig av IsaDora Eyeshadow quartet i nyansen 050 Copacabana.


   


6, Jag advänder typ världens billigaste liquid eyeliner! Det är H&M´s egna. Men jag tkr att de funkar hur bra som helst trots att den är under 50-lappen. Jag härmar Foki och andvänder eyelinern på samma sätt som henne. Både över och under ögat. Men jag har dock inte råd att andvända fake-fransar varje dag. Det får jag överlåta till dem med massa pengar på fickan. Jag advänder mig av mascaran  Maybelline New York the One by One volume express mascara.


   


7, Efter det avslutar jag med lite läppglans. Jag köpte nyss ett jättesött gult från Maybelline NY´s nya serie. Vad tycks? Förut andvände jag alltid min rosa Hello Kitty. Nu har jag ett val!


Nu ska jag gå till ICA och handla snabbnudlar till middagen!

Ciao!


Puss / F


 
 
Ebba

Ebba

11 september 2011 18:11

Ja, hundvårdsrutiner är ju bra! särskilt om man har en hund:D

http://www.voffa.se/ebba

Flisia

11 september 2011 20:50

Har jag skrivit hundvårdrutiner, Ebba!!!??? :OOO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Flisia - 22 september 2012 08:19

Jag skäms en aning  för att jag inte har uppdaterat så ofta som jag borde. Men nu fick jag äntligen tid att skriva och då tar jag chansen!   Just nu är jag hos Karin och lars, Marias förldrar. Marias syster och bror med familjer är också här. V...

Av Flisia - 21 augusti 2012 19:54


Kollade på Jwowws blogg och hittade detta! Sååå gölligt! ;*       Du hittar fler här: http://jwoww.com/blog/post/jwoww-bella-farley-doggie-style-funny-underwater-pet-photos ...

;)

Av Flisia - 20 augusti 2012 09:38

Som många säkert har sett har bilderna på bloggen sett lite konstiga ut. Det beror på den nya appen som tydligen laggar väldigt mycket.. Inte kul!   Jag har kanske inte skrivit särskilt mycket under sommaren, men det beror på att jag helt ene...

Av Flisia - 13 juli 2012 10:16

HAAAHA, VISST ÄR VI SNYGGAH?? Ända sedan igår har jag bloggat i mobilen. Den nya appen fungerar utmärkt! Äntligen kan jag blogga när jag är på resande fot. Nu sitter hela familjen på färjan på väg mot Universeum. Jag ångrar nu att jag tog shorts, för...

Av Flisia - 13 juli 2012 00:18

Det har varit en supernajs dag på liseberg idag. Nu ska jag duscha och sedan hoppa i säng. Imorgon blir det universeum.. :] Puss // F...

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards