Flisia in wonderland

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Flisia - 11 september 2010 13:07

Helloww

Maria kom imorse och vi åkte med dem till Robban där vi handlade lite grejjor till middagen. På onsdag kommer Maria och marias mamma Karin. Det blir inte nått japaskt för dem då, utan det tar vi ikväll med bara Maria. Då ska vi äta sushi. Det är inte bestämt precis när men nån gång under de kommande pappaveckorna ska vi fara till IKEA i Sunsvall. Det ska bli roligt tycker jag. Förra veckan var jag i stan med mamma. Vadjag shoppade ska ni få se mkt snart. Medans pappa var borta på Irland slutade hans mobil att fungera. Nu har han fixat den och på måndag, när han får sin nya mobil från jobbet, ska jag få hans gamla! Jag är så himla glad! Nu ska jag gå och äta lunch det blir biffstroganoff och potatis

Av Flisia - 2 september 2010 19:33

HeiiHeii

Nästa gång som vi kommer hem till pappa har vi bestämt att vi ska ha en middag med enbard Japansk mat. Till förätt blir det antingen sushi eller misosoppa, till varmrätt blir det yakitori, kycklingspett med nudlar och lime, vad vi ska ha till efterrätt har vi inte riktigt funderat ut än. Pappa ville ha ngn sorts sockerkaka med kindeybönor, men jag vet inte. Jag hade velat ha cupcakes men det är ju mer amerikanskt än japanskt. Maria och hennes mamma ska äta men marias mamma äter ju inte rå fisk så det blir ju ett problem med sushin. Men vi ska lösa det på något sätt, tex med misosoppa. Godnatt allihopa!

Av Flisia - 31 augusti 2010 19:57

Konichiwa

Nu har vi gått en hel vecka i skolan och jag tycker att det är jätteroligt. Vi har fått skolkalendrar och böcker, tillochmed läxor! Jag tycker dessutom att maten är godare än i Bygdeå. Idag fick vi kycklinggryta och den smakade faktiskt kryddigt, med en touch av kokos, nä ursch, det där lät fjantigt. Jag har blivit kompis på fejjan med några av mina klasskamrater, dessa är: Jani, Rebecka, Isak S, Isak P, Linnea, Frida, Magnus och några till som jag inte kan räkna upp just nu.

Jag hade ingenting att göra ikväll så jag bytte skrivbordsunderlägg, persona och bakgrund till msn. En persona är som en bakgrund till firefox, om du har nyaste versionen av firefox kan du gå in på personas hemsida och välja din egen persona. Det finns massor att välja mellan. Just nu har jag en helvit, jag började bli så trött på allt plottrigt och ville ha något enkelt mot det annars så plottriga skrivbordsunderlägget. Skrivbordunderlägget föreställer, tjaah det är svårt att säga, bubblor (?). Det är bubblor med ansikten och kroppar som leker i skum. Det kan låta lite wierd men bilden är superduper kawaii. Färgerna är vit, rosa, gul och blå samt en aning rött och ljusbrunt.

puss och godnatt // F

Av Flisia - 17 augusti 2010 20:21

Heii

Nu är jag äntligen hemma igen efter ca tio dagars slappande. Här ovan ser du min väska, färdigtpackad inför resan.

Här är utsikten från det första hotellet i Stockholm. Vi bodde på tre hotell varav två var i Stockholm. Detta hotell låg på Stureplan. Nästa hotell låg bara fem minuter från Arlanda.

Det var såååå varmt och skönt när vi kom fram till Burgas airport! När vi pratat med Apollo fick vi reda på att hotellet som vi skulle bo på var överbokat. Så vi blev förflyttade till ett annat bättre hotell. Det nya hotellet hette hotell Mirage. Nu fick vi dessutom frukost! Hotellet hade hiss ända ner till stranden. Jag och Victoria sov i varsitt rum med varsin AC och varsin king sice bed. Jag har aldrig bott så lyxigt!

På stranden fanns det solstolar och parrasoll att hyra. Vattnet var ca 25 grader varmt och fullt av fiskar, musslor och små små eremitkräftor. Näst sista dagen hittade jag en lila krabba. Vid stranden fanns det olika restauranger. Till lunch åt vi antingen "snabbmat" som bestod av kyckling, pizza och pommes frites eller pannkaka som man kunde köpa uppe på strandepromenaden.

Tre av kvällarna åt vi i gamla Nessebar. Nessebar är uppdelat i två delar, gamla och nya Nessebar. Gamla Nessebar påminner lite om gamla stan i Stockholm. Där finns många små resturanger och shopping.

Pengarna i Bulgarien heter leva. En leva är värd fem kronor.

När veckan var slut var det dags att åka hem. Vi klev upp 03.00, Bulgarisk tid, och gav oss iväg mot Burgas airport. Efter en lång väntan fick vi äntligen åka hem till Stockholm och Svergie. Väl framme i Stockholm tog vi Arlanda express och åke till Gamla stan. Där strosade vi runt lite grann och åt glass på Ben&Jerry´s. Jag tog en kula chunky monkey och en kula strawberry cheesecake i en frostad strut.

Puss // F

P.S jag är sååååå himla trött! D.S

Av Flisia - 8 augusti 2010 08:42

Hoo Hoo

Detta är det sista inlägget jag skriver innan jag åker iväg till Stockholm och Bulgarien. När jag kommer hem kan ni hoppas på en del fina bilder från Bulgarien. Jag fick höra att vi kanske skulle gå på någon vattenpark som har jättebranta banor och sånt. Nu måste jag gå, för vi ska till stan först och köpa lite saker till resan.

Pus // F

Av Flisia - 7 augusti 2010 20:09

Hallooh!

Det är helt sjukt vad som finns, och helt underbart! Jag gick precis in på en annan blogg. Där upptäckte jag att det finns ett konvent i Stockholm som håller på mellan den 13:e och 15:e Augusti. Konventet handlar helt om den japanska kulturen! De har maidcafeér, manga, shopping och mycket mycket mer. Konventet heter MeuwCon och hålls varje år. Sök på MeuwCon på google föratt få veta mer om biljettpriser och aktiviteter. Jag kan ju abslolut inte åka dit i år, men kanske nästa. Då ska jag vara tidigt ute.

Av Flisia - 7 augusti 2010 19:04

Konichiwa!

Bilden har inget med texten att göra, jag tyckte bara att den var så himla söt! Ikväll gjorde vi pizza till middag. Jag tänkte ge lite tips vad man kan ha på pizzan föratt göra den godare och gladare!

Tips 1: Pepparkaksformar

Tag skink-och salamiskivor och några pepparkaksformar, av den mindre sorten. Tryck ut hjärtan, eller vad du nu har, i skinkar och salami. Små hjärtan, stjärnor och halvmånar gör helt klart pizzan gladare!

Tips 2: Vegitarisk

God betyder ju både gott för smaklökarna och gott som i en god gärning. Varför inte kombinera de två, för djurens skull, och den goda smaken! Tag alla grönsaker som du tycker om: Tomat, zuchini, rödlök, paprika m.m Toppa med skivor av mozarella och lite pesto! Supergott!

Av Flisia - 7 augusti 2010 10:04

Konichiwa!

Imorgon bär det av till Stockholm! Där ska vi gå på gröna lund och göra massa skoj! Sedan, på Tisdag åker vi till Bulgarien. Det kommer bli så härligt att sola, bada och bara koppla av.  På bilden ser du min väska som jag har packat full i grejer inför resan. Jag vet att vi kommer ha kul. Jag lovar att ta massa fina bilder på kusinerna, maten, och Bulgarien. Jag vet inte vad det är men det verkar som att Bulgarien inte är så känd för sin mat. Man hör ju aldrig om Bulgarisk mat på TV. När vi var på Restaurang Örnen i stan tror jag att vi åt ngn sorts Bulgarisk ost. Men det var ju ganska längesedan. Nu ska jag städa mitt rum. Det måste ju vara fint när man inte ska sova där på en hel vecka!

Puss // F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^

Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.