Flisia in wonderland

Alla inlägg under januari 2011

Av Flisia - 2 januari 2011 17:45

 


Jag älskar ju Japansk kultur, inte sant? Jag vill åka till Japan av hela mitt hjärta, det är enligt Foki, helt underbart där! Så fruktansvärt mkt shopping så att man kan drunkna. För att kunna hinna med allt som är värt att göra där måste jag ju såklart veta vad som finns. De är ett sjukt mångkulturerat land (är mångkulturerat ett ord?). Det finns allt från decora, lolita, harajuku, ganguro m.m till helt vanliga tjejer. Allt mode i Japan är underbart. Och de flesta uppfinningar kmr ju typ från Japan. Japan är helt enkrlt världens bästa land, om man tittar på kulturen ialf. 2012 vill ag åka till Meuw con med mamma. Så att jag kan få veta mer om Japan, för jag älskar det verkligen! Nu till saken. Om du råkar trilla in här och också är ett riktigt fan av Japan, skriv en kommentar. du kanske har ngt rolig fakta att dela med dig av.


Jag läste föresten en blogg för några minuter sedan. Det var en tjej som skrev och först verkade hon vara lika galen som jag, men sedan började hon klaga på ganguro-stilen (googla ganguro). När hon skulle berätta om manga-böcker skrev hon: "en sån där bok som man läser bakifrån". Man blir ju frustrerad! Jaja, nu ska jag kolla vad som egentligen händer på meuw con 2012. Vi kanske far till yasuragi då också, det är ett japanskt spa utanför Stockholm.


Puss // F

Av Flisia - 1 januari 2011 15:52

Nu är det äntligen nytt år! Men jag har inte hunnit skriva ngt sedan julafton! Så här kmr lite. Efter jul fick jag en ny beställning på en katt av Zenita, på mammas jobb. De verkar som galna och jag kmr säkert få en och annan såld där. Katten blir hur sö som helst. Brun päls, gula ögon och en svart rosett om munnen. Det var ett tag sedan jag skapade en mönster. Nästa projekt kmr bli en liten figur om jag kmr kalla DeadDude. Det är nog inte det sötaste men en rolig sak för den med lite udda humor. Ni får se bilder på den när/om den blir av. Jag behöver ju svart garn och lite hudfärgaktigt garn. Jag fick bara underbara julklappar. Allt som jag fick fanns på min önskelista! Det skulle ta för lång tid att räkna upp allting nu så jag bestämde mig för att berätta om det tre bästa.


1, Sonny Angel Noshörning


 


Asså fett lycklig jag blev när jag öppnade paketet från Maria där på morgonen. Jag önskade mig egentligen en enhörning men det fanns inte på affären som Maria hittade i Ö-vik elr vars det nu var. Underbar julklapp!


2, Coloud Headphones Hello Kitty


 


Superbra ljud, och snygg design, kan det bli så mkt bättre? Jag hade från första början önskat mig rosa hörlurar men mamma tyckte att vi skulle ta de svarta, det går lika bra för mig.


3, Pengar


 


Jag kunde ju inte ta kort på pengar, dels för att alla vet hur de ser utoch dels för att de är slut. Här på bilden är ngr saker som jag köpte. En rosa huvtröja från BikBok och filmen Laputa: Slottet i himelen, av Hayao Miyazaki. Filmen var såå bra! Jag tror att jag ska böörja samla på dessa filmer. Att önska sig: Porco Rosso och Ponyo på klippan vid havet.


Nu ska jag gå och göra ngt annat.


Puss // F

Här kan du läsa lite mer om mig... ^^


Hejhej! Välkommen till min blogg. Kik: wonderlandflisia, instagram: kawaiiflisia.

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Inspration

                       

Jag ÄLSKAR kommentarer! 

Så kommentera mera allihop! ;3

Bloggar att älska

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Skapa flashcards